7 Νοεμβρίου 2016

Ἐσύ δέν ξέρεις τί ἔχεις στό σπίτι σου. Θά ξέρεις γιά τόν Θεό;

(Ένα θαυμαστό γεγονός από τον βίο του Αγίου Πορφυρίου)

Επισκέφτηκε έναν καθηγητή μου κάποιος Έλληνας από την Αμερική. Όταν μίλησαν, του λέει ο καθηγητής: «Πάμε να γνωρίσεις έναν άγιο Γέροντα». Εκείνος αρνιόταν. Λέει: 
«Δεν ξέρω. Δεν θέλω τους παπάδες. Οι παπάδες έχουν κάνει … έτσι την Εκκλησία». Ο καθηγητής μου του απαντάει ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα. Ετούτος είναι διαφορετικός παπάς. Του λέει: «Τέλος πάντων. Έλα μαζί μου και μη μιλάς/ απλώς έλα για παρέα». Του λέει ο άλλος: «Εντάξει. Θα έρθω για παρέα».

Όταν ήρθαν στον Γέροντα μιλούσε ο καθηγητής, ενώ ο άλλος καθόταν κι άκουγε.
Στο τέλος ρωτά ο Γέροντας τον Ελληνο-αμερικανό: «Εσύ τι ξέρεις για τον Θεό;». Του απαντά εκείνος: «Τίποτα δεν ξέρω για τον Θεό». Οπότε ο Γέροντας του λέει: «Εσύ δεν ξέρεις τι έχεις στο σπίτι σου. Θα ξέρεις για τον Θεό; Του λέει εκείνος: «Πως δεν ξέρω τι έχω στο σπίτι μου;». Του απαντά: «Εσύ δεν μένεις στην Καλιφόρνια; Δεν έχεις ένα σπίτι που μέσα έχει μια αυλή μ’ ένα δέντρο; Εκεί κάτω από το δέντρο, άμα ψάξεις, θα βρεις θησαυρό. Αλλά να πας νύχτα και να μη σε δουν οι γείτονες. Και να μην αρχίσεις να ψάχνεις όλο τον κήπο. Μόνο εκεί υπάρχει». Ο άνθρωπος ξαφνιάστηκε πολύ.
Όταν γύρισε στην Αμερική, μια νύχτα παίρνει ένα φανάρι κι αρχίζει να ψάχνει κάτω από το δέντρο και βρίσκει ένα λαγήνι λίρες.

Ξαφνιασμένος και πολύ αναστατωμένος, την άλλη μέρα παίρνει το αεροπλάνο και γυρίζει σκεπτόμενος ότι αφού ένας άνθρωπος από την Ελλάδα ξέρει τι υπάρχει εδώ κάτω στον δικό μου τον κήπο, πόσο μάλλον τα βλέπει όλα ο Θεός. Και τι δυνατό Θεό έχουμε, που τόσον καιρό δεν τον πίστευα. Κι έρχεται στον Γέροντα, πέφτει στα πόδια του, του είπε ότι «τώρα πιστεύω» κι άφησε κι ένα μέρος χρημάτων για το μοναστήρι.

Πηγή: «Μαθητεία στον Γέροντα Πορφύριο», Πορφυρίας Μοναχής, εκδ. Η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος, Μήλεσι 2012 (σελ.92-94)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου