11 Σεπτεμβρίου 2020

Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος: Το δοχείο της πίστης και η πιο αναγκαία προσευχή

O Άγιος Παΐσιος εσυνέδεε την πίστη με το δοχείον της ψυχής. Έλεγε ότι κάθε άνθρωπος έχει μέσα στην καρδιά του ένα δοχείο. Δεν είναι σε όλους το ίδιο. Σε άλλους, λέει, το δοχείον αυτό είναι ίσα με μία δαχτυλήθρα. Σε άλλους, λέει, είναι ίσα με ένα φλιτζανάκι του καφέ, σε άλλους είναι ίσα με ένα ποτήρι, σε άλλους είναι ίσα με ένα μπουκάλι, σε άλλους είναι ίσα με ένα κανάτι, σε άλλους είναι ίσα με έναν κουβά, σε άλλους είναι ίσα με ένα πιθάρι, σε άλλους είναι ίσα με μία δεξαμενή, μερικοί- σαν τον Άγιο Παΐσιο και τον Άγιο Πορφύριο και τον Άγιο Ιάκωβο- τους έδωσε ο Θεός ένα φράγμα! Ακούτε! Τόσο πολύ! 
Λοιπόν, όταν με είδε μία φορά από τις 5-6 φορές που πήγα, γυρίζει έτσι και με βλέπει εκεί εις την καρδία και μου λέει:
-Καημένε μου!
Μεγάλο δοχείον έχεις! Θα καταφέρεις να το γεμίσεις;
Αυτή είναι η ευθύνη. Όχι να καμαρώνουμε για τα χαρίσματα που έχουμε. Πώς τα διαχειριζόμαστε; Θα καταφέρεις να το γεμίσεις; Τον ερώτησα πώς καταφέρνεις να το γεμίσεις το δοχείον της ψυχής;
Και μου είπε ο άλλος Άγιος γέροντας που εγνώρισα, ο Άγιος γέροντας Ευμένιος: 
-Μέχρι να πεθάνεις θα παρακαλάς και θα λες: 
Κύριε Ιησού Χριστέ δώρισε μοι πραότητα, ταπείνωση και απλότητα.  Άρα οι τρεις θεμελιώδεις αρετές είναι η πραότητα, η ταπείνωση και η απλότητα.
Και αυτές τις παίρνουμε λίγο λίγο στη ζωή μας. Όλες αυτές οι αρετές που είπαμε για να μπορέσουν να ζωογονηθούν, να τους δοθεί οξυγόνο και να κρατηθούν σε όλο το διάστημα της ζωής μας πρέπει να τροφοδοτούνται από την πίστη εις τον Σταυρόν και εις την Ανάστασιν και εις την Ανάληψιν και εις την Δευτέραν Παρουσίαν του Σωτήρος Χριστού. Πρέπει συνεχώς να ανανεώνουμε την πίστη μας!
Όταν επέρασαν τα χρόνια και άρχισα να μεγαλώνω, άκουγα από έναν άνθρωπο ενάρετο που εξομολογώ, ιερομόναχο, ότι του έλεγε ο Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ :
-Άκουσε, του έλεγε, θα ρθει η εποχή που η πίστη που επήρατε από τον πατέρα σας και από τη μάνα σας και από τη γιαγιά σας και τον παππού σας δεν θα φτάνει! Ακούετε; Θα είναι λίγη! 
Και τι να κάνουμε του είπε;
-Θα ζητάτε και θα λέτε :Χριστέ μου δως μου την υπομονή και την πίστη των Αγίων!
Άρα ο τρόπος για να στερεωθεί η πίστη των Χριστιανών σε αυτές τις μέρες που περνούμε και ακόμα στις πιο δύσκολες και κρίσιμες ημέρες και μήνες που έρχονται, είναι να ζητούμε από Αυτόν που μπορεί να δώσει πίστη. Μόνο ο Θεός μπορεί να δώσει πίστη ή αυτοί που έμοιασαν του Θεού κατ' εικόνα και ομοίωσίν Του, οι Άγιοι. 
Και θα πρέπει από τώρα να μάθουμε να λέμε:
-Πρόσθες ημίν πίστιν
-Χριστέ μου δως μου την υπομονή και την πίστη των Αγίων.
Σας λέω ότι είναι η πιο αναγκαία προσευχή, δύναμις, Ενέργεια που έχουμε ανάγκη όλοι μας. Και κληρικοί και λαϊκοί! 
Μη βαυκαλίζεστε, μην περηφανεύεστε δηλαδή ψεύτικα και  λέτε :Α εγώ έχω! Ποτέ μην ικανοποιηθείτε με το λίγον!

Απόσπασμα από την ομιλία του Μητροπολίτου Μόρφου Νεοφύτου  

1 σχόλιο: