ἐφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΦΙΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
Θρησκευτικά με
Ριάνα, Ασιμο, Πορτοκάλογλου και Κηλαηδόνη!
Με μια ιδιαίτερα
αιχμηρή και συνάμα αποκαλυπτική επιστολή του ο Αρχιεπίσκοπος βγάζει στο φως το
σχέδιο του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη για το πώς θα έπρεπε να διδάσκονται τα
Θρησκευτικά στα σχολεία.
Νίκος
Πορτοκάλογλου, Νικόλας Ασιμος, Ριάνα, Λουκιανός Κηλαηδόνης και άλλοι πολλοί
τραγουδιστές με χαρακτηριστικά τραγούδια που σχετίζονται με την Θρησκεία, θα
πρέπει να ακούν τα παιδιά, σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
“Τα 99 Ωραιότατα
Ονόματα για τον Αλλάχ των μουσουλμάνων» , τα χαρακτηριστικά του Ιησού: που «
Ήρθε στον κόσμο σαν ξένος», « Ο Μεσσίας που όλοι προσδοκούσαν», « Ένας δάσκαλος
που όλοι θαύμαζαν» «Κοντά σε όλους χωρίς διάκριση», Ο Χριστός δηλαδή για εμάς
τους ορθοδόξους ήταν περίπου ένας φέρελπις, σοφός και κατατρεγμένος μετανάστης
– δάσκαλος, τα τραγούδια ο «Μικρός Ήρωας» του Λ. Κηλαηδόνη που πλαισιώνουν το
μάθημα σε συνδυασμό με ινδιάνικο παραδοσιακό παραμύθι για τον «Άνεμο», που
απήγαγε την όμορφη κόρη ενός ινδιάνου φύλαρχου και τους τους στίχους από το
τραγούδι «Ο Μπαγάσας» του Νικόλα Άσιμου (1997, «Ρε μπαγάσα! Περνάς καλά εκεί
πάνω...») δημιουργεί τον απόλυτο κυκεώνα και ειδικά όταν απευθύνεται σε μικρούς
μαθητές. Και ο θρησειολογικός''αχταρμάς” συνεχίζεται με το τραγούδι «Umbrella» της Rihanna, τους στίχους από το τραγούδι «Δίψα» του Νίκου
Πορτοκάλογλου («Δεν είν’ η Κίρκη, η μάγισσα, του σεξ η θεά, η Καλυψώ, η Ναυσικά
με του μπαμπά τα λεφτά...»)
Σε επιστολή του
με αποδέκτες τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, αλλά και τους πολιτικούς αρχηγούς ο
Αρχιεπίσκοπος προτείνει: “Η παιδαγωγική στάθμιση ότι οι νέοι μας πρέπει να
έχουν και θρησκευτική μόρφωση δεν είναι κατάλοιπο σκοταδισμού ή κάποιας
ξεπερασμένης συντηρητικής ιδεολογίας, αλλά μορφωτική επιλογή, με σαφή
παιδαγωγική στοχοθεσία, η οποία δεσμεύει την Πολιτεία, ακόμα και εάν οι
προσωπικές πολιτικές θέσεις των υπεύθυνων ή οι κομματικές αντιλήψεις
οποιουδήποτε χώρου δεν συμφωνούν με αυτό.
Στην μοναδική
συνάντηση που διοργανώθηκε από το Ι.Ε.Π. με την συμμετοχή Επιτροπής της
Εκκλησίας της Ελλάδος, το αίτημα της Επιτροπής ήταν σαφές: η έναρξη
ουσιαστικού, επιστημονικά τεκμηριωμένου και δομημένου διαλόγου, προκειμένου να
τεθούν ουσιαστικές βάσεις, ώστε με ασφάλεια να τύχουν εφαρμογής στην εκπαίδευση
οι αλλαγές, που θα αποφασισθούν για το μάθημα. Το αίτημα αυτό δεν απαντήθηκε
ποτέ από το Ι.Ε.Π., ούτε υπήρξε πρόσκληση για άλλη συνάντηση.
Το αίτημά μας για
ανοικτό και ουσιαστικό διάλογο παραμένει σε εκκρεμότητα, αλλά με προαπαιτούμενο
την έναρξή του από μηδενική βάση”.
Ο Αρχιεπίσκοπος
τονίζει: “Πλέον, από το εκπαιδευτικό υλικό κειμένων και μουσικών έργων και τις
σχετικές οδηγίες, δηλαδή σταχυολογώ μερικά παραδείγματα και διατυπώνω την
απορία: αν υποθέσουμε ότι ήταν υπερβολικά «χριστιανικό» ή και «κατηχητικό» το
μάθημα των Θρησκευτικών μέχρι τώρα, τι είδους μάθημα διαμορφώνουν πλέον οι
παρακάτω υπερβολές ή τα άσχετα με το θεολογικό αντικείμενο κείμενα καί μουσικά ἔργα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου