Σελίδες

30 Δεκεμβρίου 2020

Η UNICEF προειδοποιεί για συνεχιζόμενη βλάβη στη μάθηση και την ευεξία καθώς ο αριθμός των παιδιών που επηρεάζονται από το κλείσιμο των σχολείων αυξάνεται ξανά

Η UNICEF καλεί τις κυβερνήσεις να δώσουν προτεραιότητα στο άνοιγμα των σχολείων, να λάβουν όλες τις δυνατές ενέργειες για να κάνουν τις αίθουσες διδασκαλίας όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς και να αποφύγουν το κλείσιμο σχολείων σε εθνικό επίπεδο.

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ, 8 Δεκεμβρίου 2020 - Ο αριθμός των μαθητών που επηρεάστηκαν από το κλείσιμο των σχολείων εξαιτίας  της νόσου COVID-19 αυξήθηκε κατά 38% το Νοέμβριο, δημιουργώντας σημαντική πίεση στην μαθησιακή πρόοδο και την ευημερία  90 εκατομμυρίων μαθητών επιπλέον παγκοσμίως.

Σύμφωνα με στοιχεία της UNESCO, οι σχολικές αίθουσες για περίπου 1 στους 5 μαθητές παγκοσμίως- ή αλλιώς για 320 εκατομμύρια μαθητές- είναι κλειστές από την 1η Δεκεμβρίου,

μία αύξηση σχεδόν 90 εκατομμυρίων από 232 εκατομμύρια την 1η Νοεμβρίου. Αντίθετα, τον Οκτώβριο, ο αριθμός των μαθητών που επηρεάστηκαν από το κλείσιμο των σχολείων μειώθηκε σχεδόν στο τριπλάσιο.

"Παρά τα όσα έχουμε μάθει σχετικά με τον COVID-19, τον ρόλο των σχολείων στην μετάδοση στην κοινότητα, και τα βήματα που θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε να κρατήσουμε τα παιδιά ασφαλή μέσα στα σχολεία, κινούμαστε προς την λάθη κατεύθυνση, και το κάνουμε αυτό πολύ γρήγορα", είπε ο Roberd Jenkins, ο Επικεφαλής της Παγκόσμιας Εκπαίδευσης στην UNICEF. "Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα σχολεία δεν είναι οι κύριοι υπαίτιοι αυτής της πανδημίας. Ωστόσο, βλέπουμε μία ανησυχητική τάση κατά την οποία οι κυβερνήσεις κλείνουν για ακόμα μία φορά τα σχολεία, ως πρώτη λύση παρά ως έσχατη λύση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό γίνεται σε εθνικό επίπεδο, αντί να γίνει από κοινότητα σε κοινότητα, και τα παιδιά συνεχίζουν να υποφέρουν από τις καταστροφικές επιπτώσεις στην μάθηση, την ψυχική και σωματική ευεξία, καθώς και την ασφάλεια".

Όταν κλείνουν τα σχολεία, τα παιδιά κινδυνεύουν να χάσουν τη μάθησή τους, το σύστημα υποστήριξης, τα τρόφιμα και την ασφάλεια, με τα πιο περιθωριοποιημένα παιδιά - τα οποία είναι πιθανότερο να εγκαταλείψουν εντελώς- να πληρώνουν το πιο βαρύ τίμημα. Και, καθώς εκατομμύρια παιδιά παραμένουν εκτός της τάξης τους για περισσότερο από εννέα μήνες, και πολλά άλλα ζουν ξανά την αναταραχή, η UNICEF φοβάται ότι πάρα πολλά σχολεία κλείνουν άσκοπα και δεν έχει δοθεί αρκετή έμφαση στη λήψη των απαραίτητων μέτρων που θα κάνουν τα σχολεία πιο ασφαλή.

Μια πρόσφατη παγκόσμια μελέτη που χρησιμοποιεί δεδομένα από 191 χώρες δεν έδειξε συσχέτιση μεταξύ της κατάστασης του σχολείου και των ποσοστών μόλυνσης από COVID-19 στην κοινότητα. Με λίγα στοιχεία ότι τα σχολεία συμβάλλουν σε υψηλότερα ποσοστά μετάδοσης, η UNICEF προτρέπει τις κυβερνήσεις να δώσουν προτεραιότητα στο άνοιγμα των σχολείων και να λάβουν όλες τις δυνατές ενέργειες για να τα καταστήσουν όσο το δυνατόν ασφαλέστερα.

Τα σχέδια ανοίγματος των σχολείων θα πρέπει να περιλαμβάνουν την επέκταση της πρόσβασης στην εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης της εξ αποστάσεως μάθησης, ειδικά για περιθωριοποιημένες ομάδες. Τα εκπαιδευτικά συστήματα πρέπει επίσης να προσαρμοστούν και να κατασκευαστούν για να αντέχουν μελλοντικές κρίσεις.

Το Πλαίσιο της UNICEF για το άνοιγμα των σχολείων, το οποίο εκδόθηκε από κοινού με την UNESCO, την Ύπατη Αρμοστεία, το WFP και την Παγκόσμια Τράπεζα, προσφέρει πρακτικές συμβουλές για τις εθνικές και τοπικές αρχές. Οι κατευθυντήριες γραμμές εστιάζουν στη μεταρρύθμιση της πολιτικής. τις απαιτήσεις χρηματοδότησης · τις ασφαλείς λειτουργίες, την  αντισταθμιστική μάθηση ευεξίας και προστασίας και την πρόσβαση στα πιο περιθωριοποιημένα παιδιά.

"Αυτό που μάθαμε για τη σχολική εκπαίδευση κατά την περίοδο του COVID είναι σαφές: τα οφέλη από το να μένουν τα σχολεία ανοιχτά υπερτερούν των δαπανών για το κλείσιμο τους και το κλείσιμο σχολείων σε εθνικό επίπεδο θα πρέπει να αποφεύγεται με κάθε κόστος", δήλωσε ο Jenkins.

ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ UNICEF





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου