29 Απριλίου 2023

Γέροντος Δωροθέου: Κυριακή των Μυροφόρων

 


Ομιλία Μακαριστού Πατρός Δωροθέου 
Κυριακή των Μυροφόρων 
Θεσσαλονίκη Αγία Θεοδώρα Μάϊος 2013

"Θα μου πείς, όπως λέει ο Άγιος Λουκάς ο Ιατρός της Κριμαίας, γιατί οι γυναίκες δεν είναι Απόστολοι; Γιατί έχουν άλλη αποστολή! Είδες σήμερα; Γίνανε απόστολοι των αποστόλων, αυτές τους είπαν ότι Αναστήθηκε. Οι γυναίκες έχουν άλλη αποστολή στον κόσμο...που πιο πολύ έχει σχέση με την Μητρότητα".
"Ο Θεός είναι Πατέρας, αλλά εγώ θα έλεγα ότι είναι πιο πολύ Μάνα. Όπως η μάνα ό,τι κάνεις πάντα θα σε συγχωρέσει, έτσι και ο Θεός, είναι Μάνα. Ποτέ δεν θα σε σιχαθεί, πάντα θα σε αγκαλιάσει, πάντα θα σε δεχθεί. Είναι πολύ σημαντική η παρουσία μίας αληθινής μάνας στον κόσμο, θυμίζει τον Θεό. Και σήμερα απορώ με τις μάνες που έχουνε πάρει άλλους δρόμους, αν θα μπορούν να δώσουν στα παιδιά τους αυτά που δώσανε σε εμάς οι μανάδες μας και οι γιαγιάδες μας. Που κάνανε υπακοή, στον παππού η γιαγιά μου, και η μάνα μου στον πατέρα μου, τους σεβότανε... Εμάς που είμαστε στο ιερό μας μεγαλώσανε άγιες μάνες. Που δεν πήγανε στο σχολείο, αλλά ήταν άγιες. Η φυσική ταπείνωσή τους, ο σεβασμός στα αδέρφια τους, στον άντρα τους, η απίστευτη αγάπη στα παιδιά τους. Αυτό είναι ο Χριστός. Συνεπώς, η γυναίκα συνεχίζει να παίζει έναν τεράστιο ρόλο στον κόσμο... Αυτό είναι η αληθινή αποστολή της γυναίκας, η οποία είναι τεράστια μέσα στον κόσμο, ακριβώς, όπως είπαμε, γιατί πατάει στα παπούτσια του Θεού και μας δείχνει πώς είναι τα σπλάγχνα του Θεού. Κανένα άλλο πλάσμα δεν μπορεί να σε σπλαχνίζεται τόσο, όσο αυτό που βγήκες από τα σπλάχνα του, η μάνα σου".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου