15 Ιουλίου 2021

Γέροντας Δωρόθεος: Συμβουλές προς τους πιστούς

Ένα "μήνυμα" από τον μακαριστό γέροντά μας Δωρόθεο...

Εάν μετανοήσουμε και πούμε Κύριέ μου πως τα κάναμε εμείς αυτά τα λάθη, ορθόδοξοι άνθρωποι να πέσουμε σε τέτοιο μεγάλο πράγμα. Και τα σαρκικά. Η μοιχεία είναι στο κόκκινο. Η Ελλάδα δεν είχε τέτοια πράγματα παλιά. Και ο θεός περιμένει να το σκεφτούμε πιο ώριμα και να πούμε Κύριε κάναμε λάθος, πάρε μας πίσω. Και να αρχίζουμε να δουλεύουμε πάνω στην προσωπική  μας σχέση με το Χριστό. Δηλαδή να φύγουμε από το να κάνουμε έναν βιαστικό σταυρό έτσι και να δώσουμε και ένα δίφραγκο και να βάλουμε ένα κεράκι. Θα πρέπει να μπει μέσα στη ζωή μας ο Χριστός. Να κάνουμε νηστείες Τετάρτες και Παρασκευές, να κρατάμε

τις άλλες νηστείες, να κάνουμε οπωσδήποτε κάθε μέρα προσευχή. 5 λεπτά; 5 λεπτά. 10; 10 λεπτά. Αλλά κάθε μέρα. Δεν παίζει ρόλο πόση ώρα κάνεις προσευχή φτάνει να κάνεις κάθε μέρα. Αν βάλεις ένα κουταλάκι από γλυκό σε μία πισίνα, σε λίγο καιρό θα την γεμίσεις την πισίνα. Κάθε μέρα από λίγο. Και να κρατάς τη νηστεία. Τετάρτη ο Χριστός προδόθηκε.

Για αυτό νηστεύουμε, όχι επειδή το λέει ο παπάς. Παρασκευή ο Χριστός πέθανε για εμένα. Όταν στον σταυρό έτσι έλεγε Δωρόθεος, Ευαγγελία, Αθανασία, εμάς φώναζε. Δεν πάει το φαΐ κάτω. Αφού με φώναζε στο σταυρό. Ότι πέθανε για εμένα. Να μην κάνω από φιλότιμο και εγώ κάτι για αυτόν; Να μην του πω ότι σε αγαπώ και εγώ; Κι ας λένε οι πράξεις μου το αντίθετο. Ένα κομματάκι μου σε αγαπάει. 

Κάνουμε τόσα πράγματα κάθε μέρα. Δεν έχουμε 5 λεπτά για το Χριστό να κάτσουμε να πούμε; Ένα κομποσκοίνι. Είμαστε αδύναμοι. Το ξέρω ότι είμαστε αδύναμοι. Δεν είμαστε σαν τους παλιούς. Αλλά δεν μπορούμε να κάτσουμε 5 λεπτά και να πούμε 5 λέξεις; Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. 

Να εξομολογούμεθα, να στεναχωρούμαστε κάθε φορά που πληγώνουμε το Χριστό με την αμαρτία μας. Έτσι αδελφοί. Να στεναχωριόμαστε. Γιατί είναι σαν προδοσία. Η αμαρτία είναι μία προδοσία στην αγάπη. Για αυτό και η μετάνοια έχει δάκρυα. Γιατί έχεις τα δάκρυα του προδότη αλλά και την ελπίδα όμως. Έχεις μία διστακτικότητα αυτού που έκανε κάτι άσχημο, αλλά και μία ελπίδα ότι ο πατέρας μου θα μου τα συγχωρέσει. 

Να επιστρέφουμε, κάθε τόσο να επιστρέφουμε κοντά στο Χριστό και να έχουμε ζωντανή τη σχέση. Να του μιλάμε για οτιδήποτε. Για το φαΐ που δεν πιάνει, για το τάδε πρόβλημα που δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Κάθε πρωί να κάνουμε το σταυρό μας να πάει καλά η μέρα μας. Να μπούμε στα αυτοκίνητα να κάνουμε το σταυρό μας, εσύ Παναγία μου μπροστά, πίσω εγώ. Να καλέσουμε το θεό στην καθημερινότητά μας. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό αδέλφια...

...Εμείς τώρα που βαλλόμαστε θα πρέπει να κρατήσουμε τη θέση μας όσο καλύτερα μπορούμε. Να έχουμε αγάπη μεταξύ μας. Ο Χριστός είπε, τότε ξέρετε ότι είσαστε αγνοί μαθητές μου, όταν έχετε αγάπη. Να έχουμε υπακοή στους πνευματικούς, έτσι αδελφοί; Όταν αμαρτάνουμε, όταν κάνουμε λάθη να πηγαίνουμε να ζητάμε συγγνώμη από το θεό, να πηγαίνουμε στην εξομολόγηση. Να κάνουμε μία μικρή άσκηση. Να νηστεύουμε Τετάρτη και Παρασκευή. Αν μπορούμε να κάνουμε καμιά μετάνοια. Και κάθε μέρα 5-10 λεπτά κομποσκοίνι. Ξέρετε τι καλό κάνει σε όλους μας; Που θα πας 5 λεπτά και θα πεις Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με. 

Αυτοί που αγιάσαν τα τελευταία χρόνια μόνο αυτή την προσευχή κάναν. Ήταν αγράμματοι. Δεν μπορείς; Μπορείς να το κάνεις. Αυτό είναι το μήνυμά μου. 

Αποσπάσματα από παλιότερη ομιλία του μακαριστού γέροντός μας Δωροθέου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου