11 Ιουνίου 2016

12 Ιουνίου Συναξαριστής

Ονουφρίου Αιγυπτίου, Πέτρου Οσίου, Αντωνίνας, Ιουλιανού εν Δογάζου, Ζήνωνος Οσίου, Τριφυλλίου Επισκόπου, Ιωάννου Στρατιώτου, Αρσενίου Οσίου, Ιωάννου εν Ασπροκάστρω, Συνεσίου Οσιομάρτυρα, Βενεδίκτου του Νέου, Τιμοθέου του Νέου, Παύλου του Νέου

Ὁ Ὅσιος Ὀνούφριος ὁ ἐν Ἱερουσαλήμ 

Ὁ Ὅσιος Ὀνούφριος ἐγεννήθηκε τὸν 4ο αἰώνα μ.Χ. στὴν Αἴγυτπο καὶ καταγόταν ἀπὸ ἀριστικρατικὴ οἰκογένεια. Ὁ βιογράφος του, Ὅσιος Παφνούτιος, ἀναφέρει ὡς πατρίδα τοῦ Ὀνουφρίου τὴν Περσία, πράγμα ὅμως ποὺ δὲν μνημονεύεται οὔτε στὰ Συναξάρια, οὔτε καὶ στὸν Κανόνα τῆς ἑορτῆς αὐτοῦ. Ὁ Ὅσιος Ὀνούφριος στὴν ἀρχὴ τῆς μοναχικῆς του πολιτείας εἰσέρχεται σὲ κοινόβιο μοναστήρι κοντὰ στὴν Ἑρμούπολη τῶν Θηβῶν. Τὸ κοινοβιακὸ σύστημα, ποὺ εἶναι αὐστηρότερο ἀπὸ τὸ Λαυρεωτικό, διαμορφώθηκε ὑπὸ τοῦ Ὁσίου Παχωμίου τοῦ Μεγάλου († 15 Μαΐου) τὸν 4ο αἰώνα στὴν Αἴγυπτο. Τὸ πρῶτο κοινόβιο ἱδρύθηκε περὶ τὸ 320 μ.Χ. στὴνΤαβεννίσιδα κοντὰ στὴν ἀνατολικὴ ὄχθη τοῦ Νείλου ποταμοῦ. Στὸ κοινόβιο τῆς Ἑρμουπόλεως, ὀνομαζόμενο Σμαούν, ὁ Ὀνούφριος ἐδιδάχθηκε τὰ τοῦ μοναχικοῦ βίου. Ἐκεῖ ἄκουσε γιὰ τὴν ἥσυχη καὶ ἐρημικὴ ζωὴ δύο μεγάλων μορφῶν τῆς Ἐκκλησίας μας, τὸν ἀσκητικὸ καὶ ἐρημικὸ βίο τοῦ Προφήτου Ἠλιοὺ τοῦ Θεσβίτου, ὁ ὁποῖος ἦταν «ἐνδεδυμένος μηλωτὴν (=δέρμα προβάτου) καὶ ζώνην δερμάτινην περιζωσμένος τὴν ὀσφὺν αὐτοῦ» καὶ τὸ μιμητὴ αὐτοῦ Ἰωάννη τὸν Πρόδρομο καὶ προετοιμαστὴ τῆς παρουσίας Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος, ὅπως καὶ ὁ Ἠλιού, φέροντας ἀσκητικὸ ἔνδυμα καὶ ἀκολουθώντας τὸν ἐρημικὸ βίο ἐκήρυξε στὸ λαὸ τὸ βάπτισμα τῆς μετανοίας.

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Κυριακής 12-06-2016


Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ (Βίντεο - Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς - Ἀπόστολικό ἀνάγνωσμα


ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ from father dorotheos Tzevelekas on Vimeo.

Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς τῶν Πατέρων τῆς Α΄Οἰκουμενικῆς Συνόδου
(γέροντος Δωροθέου, Ιερομονάχου)

«ἵνα ὦσιν ἕν καθώς ἡμεῖς...»
Ὁ ἄνθρωπος εἶναι τό μόνο πλᾶσμα πού ἔχει πλασθεῖ κατ’εἰκόνα καί καθ’ὁμοίωσιν τοῦ Θεοῦ. Αὐτό δίδει τεράστια ἀξία σέ κάθε ἄνθρωπο, ἀκόμη καί στόν πιό ἁμαρτωλό, ἀλλά ταυτόχρονα διεγείρει τόν ψυχισμό του καθώς, ὡς σάν ἀπό ἕνα βαθύ ἔνστικτο, ποθεῖ τήν ἕνωση μέ τόν δημιουργό του. Τίποτε δέν ἀναπαύει τόν ἄνθρωπο παρά μόνο ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καί Πατέρα του.

11 Ιουνίου Συναξαριστής

Βαρθολομαῖος καὶ Βαρνάβας οἱ Ἀπόστολοι , Ὑπεραγίας Θεοτόκου τοῦ «Ἄξιόν Ἐστιν» ἐν Ἁγίῳ Ὄρει , Θεόπεμπτος ὁ Μάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ μαρτυρήσαντες , Βλιθάριος τῆς Σεζάννης , Ἐραβάλδιος ὁ Ἐρημίτης ἐκ Βρετανίας , Βαρνάβας ὁ ἐν Βάσῃ Κοιλανίου τῆς Κύπρου , Βαρνάβας τῆς Βετλούγκα , Μητροφάνης ὁ Ἱερομάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ μαρτυρήσαντες , Λουκᾶς Ἀρχιεπίσκοπος Κριμαίας , Ὁσίου Ἐφραὶμ ἐκ Ρωσίας


Οι Άγιοι Βαρθολομαίος και Βαρνάβας

Ο Βαρθολομαίος ήταν από τους δώδεκα Απόστολους του Κυρίου και κήρυξε το Ευαγγέλιο στους Ινδούς. Αλλά στην Ουρβανούπολη οι ειδωλολάτρες τον σταύρωσαν, και έτσι ένδοξα τελείωσε τη ζωή του με το μαρτύριο. Ο Βαρνάβας ήταν Ιουδαίος Λευίτης, από την Κύπρο. Άλλα στα χρόνια των Αποστόλων κατοικούσε στην Ιερουσαλήμ. Βασικός συνεργάτης του Αποστόλου Παύλου ο Βαρνάβας, κήρυξε το Ευαγγέλιο του Χρίστου στην Ιερουσαλήμ, στη Ρώμη, στην Αλεξάνδρεια και στη γενέτειρά του Κύπρο. Εκεί λιθοβολήθηκε από τους Ιουδαίους και τους ειδωλολάτρες, και στη συνέχεια τον έκαψαν. Ο Βαρνάβας υπήρξε μεγάλη και ένδοξη εκκλησιαστική φυσιογνωμία, που διακρίθηκε για τη φλογερή του πίστη και για την ικανότητα του στο κήρυγμα του θείου λόγου. Και οι δύο Απόστολοι συνέβαλαν κατά τον καλύτερο τρόπο στην εκπλήρωση της προφητείας του Κυρίου, ότι "εις πάντα τα έθνη δει πρώτον κηρυχθήναι το ευαγγέλιον". Δηλαδή, πρέπει σε όλα τα έθνη, σύμφωνα με το θείο σχέδιο να κηρυχθεί προηγουμένως το Ευαγγέλιο, για να είναι το κήρυγμα αυτό έλεγχος για εκείνους που δε θα πιστέψουν.

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα του Σαββάτου 11-06-2016


Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo.

9 Ιουνίου 2016

10 Ιουνίου Συναξαριστής

Άγιοι Αλέξανδρος και Αντωνίνα, Άγιος Τιμόθεος επίσκοπος Προύσας, Άγιος Νεανίσκος και σοφότατος Μάρτυρας, Όσιος Κανίδης, Όσιοι Θεοφάνης και Πανσέμνη, Άγιος Απόλλως, ΆγιοςΑλέξιος επίσκοπος Βιθυνίας, Όσιος Σιλουανός ο της Λαύρας Κιέβου, Άγιος Βασίλειος Επίσκοπος Ριαζάν και Μουρώμ, Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς Μητροπολίτης Τομπόλσκ της Σιβηρίας, Ἁγία Δόμνα ἡ Σαλή, Σύναξις Πάντων τῶν Ἁγίων ἐν Ριαζάν Σιβηρίας, Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου Κούρσκ Ταμπὺνσκ

Οἱ Ἅγιοι Ἀλέξανδρος καὶ Ἀντωνίνα οἱ Μάρτυρες


Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες Ἀλέξανδρος καὶ Ἀντωνίνα κατάγονταν ἀπὸ τὴν πόλη τῶν Κοδράμων ἢ Κροδάμων ἢ Καρδάμων καὶ εἶναι ἄγνωστο πότε ἄθλησαν. Ἀπὸ αὐτοὺς ἡ Ἀντωνίνη, ἀφιερωθείσα στὸν Χριστό, διῆγε βίο σώφρονα, λατρεύουσα τὸν Θεὸ καὶ καταγινομένη σὲ ἀγαθοεργίες καὶ ἐλεημοσύνες, ἑλκύοντας διὰ τῶν ἔργων καὶ τῶν λόγων της εἰδωλολάτριδες γυναῖκες πρὸς τὸν Χριστιανισμό. Γιὰ τὴ θεοφιλὴ αὐτὴ δράση της καταγγέλθηκε στὸν ἡγεμόνα Φῆστο καὶ ἐκλείσθηκε σὲ οἶκο ἀνοχῆς πρὸς διαφθορά, ἐπειδὴ ὁμολόγησε τὸ Ὄνομα τοῦ Κυρίου. Ἐκεῖ παρέμεινε ἐπὶ τρεῖς ἡμέρες νηστικὴ καὶ στὴ συνέχεια ὁδηγήθηκε ἐκ νέου ἐνώπιον τοῦ ἡγεμόνος. Ἐμμένουσα ὅμως στὴν ὁμολογία της, ἀφοῦ ἐμαστιγώθηκε σκληρά, ἐκλείσθηκε καὶ πάλι στὸ διαφθορεῖο. Πληροφορηθεὶς τὸ γεγονὸς αὐτὸ ὁ νεαρὸς Χριστιανὸς Ἀλέξανδρος, ὁ ὁποῖος ἔτρεφε μεγάλη ἐκτίμηση πρὸς τὴν Ἀντωνίνη γιὰ τὸν ὅσιο βίο καὶ τὰ θεῖα χαρίσματά της, προσῆλθε στὸ διαφθορεῖο καὶ ὑπὸ τὸ πρόσχημα ἀκολάστου δῆθεν πράξεως, εὑρῆκε τὴν Ἀντωνίνη.

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Παρασκευής 10-06-2016


Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo.

Ἀνελήφθης ἐν δόξῃ

πατρός Δωροθέου ἱερομονάχου

Ἀνελήφθης έν δόξῃ from father dorotheos Tzevelekas on Vimeo.

Η ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΩΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ


Η ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΩΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ

Αρχιμ. Αθανασίου Αναστασίου
 (Προηγούμενου Ι.Μ Μεγάλου Μετεώρου Αγίων Μετεώρων)

9 Ιουνίου Συναξαριστής.

Κυρίλλου Αρχιεπισκόπου, Των Αγίων Θέκλας, Μαριάμνης, Μάρθας, Μαρίας, Ενναθάς, Αλεξάνδρου Επισκόπου, Θεοφάνους του Εγκλείστου, Ανανία, Κύρου Οσίου, Των τριών Παρθενομάρτυρων εκ Χίου, Ορέστου, Διομήδους, Ροδίου, Κυρίλλου Οσίου,

Ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀλεξανδρείας
Ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου, Ἀρχιεπισκόπου Ἀλεξανδρείας, τιμᾶται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία στὶς 18 Ἰανουαρίου, ὅπου καὶ ὁ Βίος του. Στὸν Κώδικα 227 Πετρουπόλεως κατὰ τὴν 9η Ἰουνίου σημειώνεται ἡ «μνήμη ἀνακομιδῆς τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου». Κατὰ τὴν ἡμέρα αὐτὴ τῆς μνήμης τοῦ Ἁγίου ἀναφέρονται τὰ ἀκόλουθα δίστιχα: «Κύριλλον ὑμνῶ τοῦ Κυρίου μου φίλον καὶ Κυρίας πρόμαχον Ἀειπαρθένου». «Θανὼν Κύριλλος τῆς Ἀλεξάνδρου Πάπαςπρὸς Κύριον μετῆλθε πάντων Κυρίων». Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε. Ὡς κῦρος οὐράνιον, θεολογία ἡ σή, βραβεύει ἐν Πνεύματι, τῇ Ἐκκλησίᾳ Χριστοῦ, τὴν χάριν τὴν ἔνθεον· σὺ γὰρ καθυπογράψας τῆς Τριάδος τὴν δόξαν, μύστης τῆς Θεοτόκου, καὶ ὑπέρμαχος ὤφθης, παρ’ ἧς λαμπρῶς δεδόξασαι, Ἱεράρχα Κύριλλε.

8 Ιουνίου 2016

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Πέμπτης 09-06-2016


Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo.

Μή λές ἐμένα κανείς δέν μ’ ἀγαπᾶ

Γέροντος Δωροθέου, ἱερομονάχου


Μή λές ἐμένα κανείς δέν μ’ ἀγαπᾶ


Κανείς δέν δικαιοῦται νά λέει ἐμένα κανείς δέν μ’ ἀγαπᾶ. Ἀκόμη κι ἄν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι σέ προδώσουν ὁ Χριστός σ’ ἀγαπᾶ. Ἀκόμη κι ὅταν ἐσύ ὁ ἴδιος σιχαίνεσαι τόν ἑαυτό σου, 

7 Ιουνίου 2016

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τετάρτης 08-06-2016


Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo.

Αγρυπνία αποδόσεως της Αναστάσεως


Ἀγρυπνία
Ἀποδόσεως τῆς Ἀναστάσεως
Φέρουμε σέ γνώση τῶν εὐλαβῶν Χριστιανῶν ὅτι τήν Τρίτη 7 Ἰουνίου 2016 θά τελεσθεῖ  ἀγρυπνία ἐπί τῇ ἀποδόσει τῆς  ἑορτῆς τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ μας (8η Ἰουνίου). Ἀπό τίς 21:00 μ.μ. ἕως τίς 01:00 π.μ.


                                                     

3 Ιουνίου 2016

ὁ ἀληθινός Χριστιανός


πατρός Δωροθέου ἱερομονάχου
ὁ ἀληθινός Χριστιανός
Ὁ  ἀληθινός Χριστιανός ἔχει κάτι βασιλικό πάνω του. Δέν εἶναι φτηνός. Μπορεῖ νά εἶναι φτωχός ἀλλά εἶναι γενναιόδωρος, δέν διεκδικεῖ οὔτε τά δικά του, ἀγαπᾶ νά δίνει. «Ὡς τέκνα φωτός περιπατεῖτε», λέγει ἡ Βίβλος. 

2 Ιουνίου 2016

Εὐαγγἐλιο Κυριακῆς τοῦ Τυφλοῦ



Κυριακή τοῦ Τυφλοῦ

Από το Βιβλίο του Γέροντα Δωροθέου
"Διηγήσομαι πάντα τά θαυμάσιά σου"



«...φῶς εἰμί τοῦ κόσμου»

Ἡ ἀναγνώριση τοῦ Θεοῦ δέν εἶναι ὑπόθεση εὐφυίας ἤ ἐγκυκλίου μόρφωσης. Ὀ Θεός κατοικεῖ στίς ψυχές τῶν ταπεινῶν καί ἄδολων καἰ ἄκακων καί σέ αὐτούς ἀποκαλύπτει τόν ἑαυτό του. Ἡ γνώση τοῦ Θεοῦ δέν εἶναι ζἠτημα νοητικῆς ἐργασίας ἀλλά ὁ Θεός ἀποκαλύπτει τό πρόσωπό του σέ αὐτούς πού μποροῦν νά φέρουν τό βάρος τῶν ἀποκαλύψεων. Γιά τόν λόγο αὐτό τούς καθαρίζει στό καμίνι τῶν θλίψεων ἕως ὅτου καταστοῦν «ἀργύριον πεπυρωμένον ἑπταπλασίως κεκαθαρμένον».

31 Μαΐου 2016

"Ἵνα ἀναβλέψω", ὁμιλία π. Δωροθέου γιά τήν Κυριακή τοῦ Τυφλοῦ

'Απόστολος Κυριακῆς τοῦ Τυφλοῦ


Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ
«πίστευσον ἐπί τόν Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, καί σωθήσῃ...»
Οἱ Χριστιανοί εἶναι φώτα μέσα στόν κόσμο. Ἡ Ἐκκλησία πραγματώνει τήν  Βασιλεία τοῦ Θεοῦ μέσα στήν κτίση, εἶναι τό μέρος ὅπου ἐνεργεῖται τό μυστήριο τῆς σωτηρίας. Ἡ Ἐκκλησία δέν εἶναι ἡ Βασιλεία, ὅμως ἐκβάλλει σ’ αὐτήν. Ἡ ἀκριβής συνάφεια τοῦ ἀκτίστου Θεοῦ μέ τόν κτιστό ἄνθρωπο τελεῖται στήν Ἐκκλησία. Αὐτό γίνεται μέ τίς ἄκτιστες ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ.

13 Μαΐου 2016

Λαμπρός εορτασμός του Αγίου Γεωργίου στην Ι.Μ Αύρας.



Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και θρησκευτική κατάνυξη εορτάσθηκε και εφέτος η εορτή του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου στην Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου  στην Αύρα Καλαμπάκας.