25 Ιουνίου 2021

Η κατάνυξη, τα δάκρυα, η συντριβή είναι επίσκεψη του Αγίου Πνεύματος


†Μακαριστός Γέροντας Δωρόθεος Τζεβελέκας.

Εκείνο που μας γοητεύει στους ψαλμούς είναι η προσωπική σχέση που έχει ο Δαβίδ με το Θεό. Εμείς δεν το έχουμε αυτό. Δανειζόμαστε τα λόγια του. 

Κανείς δεν έχει προσευχηθεί σαν το Δαβίδ, με τέτοια ευθύτητα απέναντι στο Θεό. Και εμείς δανειζόμαστε τα λόγια του, τα λόγια των ψαλμών του για να μιλήσουμε και εμείς στο Θεό δηλαδή όπως μίλησε και αυτός. 

Και πολλές φορές μου λένε άνθρωποι εδώ που με παίρνουν τηλέφωνο, μου λένε, «παππούλη, διάβασα χθες έναν ψαλμό», από τη μετάφραση παρακαλώ, «και όταν διάβασα ένα συγκεκριμένο στίχο κατενύγην και τα μάτια μου γεμίσαν δάκρυα,

το έχω διαβάσει και άλλες φορές, πολλές φορές διαβάζω το ίδιο κομμάτι, αυτή τη φορά όμως γέμισαν δάκρυα τα μάτια μου, έγινε η ψυχή μου πιο τρυφερή, πιο γλυκιά, θυμήθηκα τον καθαρό εαυτό μου στα παιδικά μου χρόνια, την πιο καθαρή έκδοσή μου με έναν τρόπο και κατενύγην». Αυτό είναι επίσκεψη του Αγίου Πνεύματος. 

Η κατάνυξη, τα δάκρυα, η συντριβή είναι επίσκεψη του Αγίου Πνεύματος. Εγώ της είπα αυτής της γυναίκας, «ξέρεις», ας πούμε, «παρότι είχες διαβάσει τόσες φορές τον ίδιο στίχο από αυτό τον ψαλμό, αυτή τη φορά για λόγους που ο Θεός ξέρει, σε επισκέφτηκε και με έναν τρόπο γνώρισες όλο το βάθος αυτού του στίχου και πέρασε και μετά κατάλαβες όλο το βάθος, γι’ αυτό κατενύγης, γι’ αυτό και στην ψυχή σου ήρθε ταπείνωση και μετάνοια και συντριβή». Όταν έχουμε τέτοια συμπτώματα στη διάρκεια της προσευχής, αδερφοί, συγνώμη για την έκφραση συμπτώματα, φαινόμενα ίσως να ήταν καλύτερη λέξη, σημαίνει μας επισκέπτεται το Άγιο Πνεύμα. 

Γι’ αυτό κάνουμε προσευχή. Μήπως και το Άγιο Πνεύμα έρθει στην καρδιά μας. Χτυπάμε την πόρτα. Δεν έρχεται πάντα. Μήπως έρθει στην καρδιά μας, γι’ αυτό το λόγο προσευχόμαστε. 


Σειρά πατρικών νουθεσιών 

εις μνήμην του αγαπημένου μας Πατρός Δωροθέου.

Οι διδασκαλίες του γέροντα να θερμάνουν και να αναζωογονήσουν τις ψυχές μας, δίδοντάς πλούσια πνευματική τροφή και πίστη στους δύσκολους καιρούς που διαβαίνουμε. 

Απόσπασμα: από το 3ο Ψηφιακό Αρχονταρίκι με τον Γέροντα Δωρόθεο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου