42 Ἡ μετάνοια
εἶναι μία διαρκής κατάσταση. Οἱ Ἅγιοι ἐνεθυμοῦντο τίς πτώσεις τους καί ἔκλαιον.
Ὅταν, γιά παράδειγμα, ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος γράφει μέ συντριβή τήν
προσευχή πρό τῆς θείας μεταλήψεως δέν ὑπερβάλλει οὔτε ὑποκρίνεται. Θλἰβεται γιά
τίς ἀνεπαίσθητες πτώσεις του. Κατά τόν Δαβίδ ἡ ἁμαρτία μου «ἐνώπιόν μου ἐστί
διά παντός». Δέν πᾶμε, λοιπόν, στήν ἐξομολόγηση νά «ξεφορτωθοῦμε» τίς ἁμαρτίες
μας. Ἡ ἐξομολόγηση προϋποθέτει τήν μετάνοια.
Τό μυστήριο λέγεται μετάνοια-ἐξομολόγηση.
Ἡ θλίψη τῆς καρδιᾶς μας πού λυπήσαμε τόν Ἀγαπητό μᾶς ὁδηγεῖ στό πετραχείλι τοῦ ἐξομολόγου
καθώς καί ἡ ἀπόφασή μας νά μήν πέσουμε πάλι στήν παγίδα τοῦ πονηροῦ ἤ νά μήν ὑπηρετήσουμε
ξανά τό πάθος μας. Ἡ ἐξομολόγηση εἶναι, ἐπίσης, μία πράξη ἀγάπης. Ἡ καρδιά ὀδυνᾶται
ἀπό ἔρωτα στόν κτίστη της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου